Friday, 12 August 2011

Ya Allah ♥



YA ALLAH
seandainya telah Engkau catatkan
Dia akan menjadi teman menapaki hidupkan
satukanlah hatinya dengan hatiku
titipkanlah kebahagiaan diantara kami
agar kemesraan itu abadi



dan YA ALLAH..YA TUHANKU YANG MAHA MENGASIHI
seiringkanlah kami melayari hidup ini
ke tepian yang sejahtera dan abadi

TETAPI YA ALLAH
seandainya telah Engkau takdirkan..
Dia bukan milikku Bawalah dia jauh dari pandanganku
luputkanlah ia dari ingatankan
ambillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku..
dan peliharalah aku dari kekecewaan

SERTA YA ALLAH YA TUHANKU YANG MAHA MENGERTI..
berikanlah aku kekuatan
melontar bayangannya jauh ke dada langit..
hilang bersama senja nan merah..
agarku bisa berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya
dan Ya Allah yang tercinta...
gantikanlah yang telah hilang
tumbuhkanlah kembali yang telah patah..
walaupun tidak sama dengan dirinya...
YA ALLAH YA TUHANKU..
pasrahkanlah aku dengan takdirMu
sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
adalah yang terbaik buatku
kerana Engkau Maha Mengetahui
segala yang terbaik buat hambaMu ini

YA ALLAH...
cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaanku
di dunia dan di akhirat
dengarkanlah rintihan dari hambaMu yang daif ini
jangan Engkau biarkan aku bersendirian
di dunia ini mahupun di akhirat
menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran


maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman Ya Allah
supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup
ke jalan yang Engkau redhai
dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah...







Sunday, 1 May 2011

Alhamdulillah!

assalamualaikum.. berakhirnye bulan april 2011, tanda nyee berakhir laaa sesuatu hubungan dlm hidup ana. ade bnyk yg berlaku dlm hidup ana awal tahun aritu. tapi segala nyeee da berakhir. ana lepaskan awak ikhlas kerana Allah. semoga ape yg berlaku pd masa lepas akan jdk pengajaran n teladan tuk diri kite membaiki diri menjadi hamba Allah yg lebih baik pd masa depan. insyaAllah.. umm, kita da zero-zero kann? takde hutang pape kan? jgn pk yg bkn-bkn ttg diri ana. sbb ney laaa diri ana. hehe ^^

eh? knp ana jiwang pulak tetibe ney kan? ana tak nak jdk jiwang n lemah mcm dulu laa.. tapi yg penting, ana tak nak ubah cket pon ttg diri ana. biar laaa org kata ana tak reti berdikari. ana tak reti nak kawal emosi. ana mcm kolot. ana tak pandai bergaya. yg penting ana tau sape ana n mcm mana diri ana sbnrnye. diri kite sendiri, kite mesti da faham kan? huhu.. 
ana bersyukur sgt-sgt sbb Allah masih agy beri peluang pd ana tuk bernafas di muka bumi ney. n Allah jgk masih beri peluang pd diri ana tuk berubah menjadi lebih baik. beri peluang tuk memperbaiki diri menjadi yg lebih baik dari sebelom nyee..  sbb ana tau ana agak jahil. ana da terpesong cket dari jalan Allah. tapi di atas kesempatan ney, ana bersyukur sgt-sgt. Alhamdulillah, terima kasih Allah..

skrg ney yg ana tau, ana nak keje kuat cket. sbb skrg da mula keje kan? even law gtau org lain, diorg mesti pk yg keje ana ney mcm tak sesuai tapi ana tak kesa asalkan rezeki yg ana cari ney halal. n niat ana berkeje ney pon kerana Allah. ikhlas mencari rezeki yg halal. mmg law pk, malu nak gtau at org. tapi takpe laaa, pndgn org lain-lain kan syg kan? ana terima seadanya pndgn org lain terhadap diri ana. skrg ana dlm usaha tuk kenal lebih rapat agy nan kak aishah. kakak yg bnyk memberi kekuatan, nasihat, teguran, pandangan, tunjuk aja, berkongsi cerita. kakak yg sentiasa ade tuk bg petunjuk at seorg adik yg sdg baru mula tuk belaja berjalan. baru mula tuk mengetahui ttg alam dewasa. umm, thanks akak. na syg akak sgt sgt.. okay laaa.. da penat ana mengarut kan? semoga kalian tak pena bosan tuk baca kisah hidup ana yg penuh nan corak-corak n warna. ade yg pahit, n mesti ade yg manis. semoga kalian sentiasa berada dibawah lindungan Allah s.w.t.. insyaAllah, Aminn.. wassalam.. :)

p/s : kisah hidup ana, mungkin pelik. tapi ney laaa ana. seorg hamba Allah yg tak lepas dari melakukan kesilapan n  berusaha tuk mencari jalan yg benar. n berusaha tuk mencorak hidup tuk jdk yg lebih baik.. insyaAllah.. doakan kejayaan ana dunia n akhirat..






Tuesday, 29 March 2011

bila hati berbicara


how sweet en? ana sgt-sgt suka tgok ade sorg abg nan akak ney bercinta. bkn respect deorg sbb ape. tapi cara mereka, niat mereka bercinta tu wat ana pon rasa nak bercinta sama mcm deorg.. ahahah :D siapakah deorg tu? bia ana nan Allah jeeee yg tau. mmg ntah laaaa.. even ade kisah disebaliknye tapi ana ta kesa sgt pn sbb ape? sbb ana syg deorg sgt sgt laaahhhh! sbb ape, sbb ana rasa bersyukur sgt sbb ana jumpe nan deorg tuuu... mula-mula ana rasa mcm law boley ana rasa mcm nak undurkan masa n ana wish sgt yg ana ta pena kenal nan abg tuu.. tapi bila da kenal nan akak pulak, da share story mory nan akak n kene ceramah cket, maybe ade hikmah ney sume berlaku atas diri ana sendiri. law ta kenal nan abg, mcm mana ana ley kenal nan akak kan? betol en? hehe :)